paikallisbussilla monteen

KAUPUNKIBUSSEILLA 20 JA 21 PÄÄSEE YLÖS MONTEEN

la 20.2.2016

Mikä ihana herätys – aurinko paistoi kahden sadepäivän jälkeen.  Päivällä mittarissa oli jopa + 17 astetta.  Se oli juhlaa eilisen 10,5 asteen jälkeen.

AURINKOPÄIVÄ LÄMMITTI

Suunnistimme bussiasemalle mutta pysähdyimme hetkeksi kahvilaan rannan tuntumaan.

KYLMÄ SANGRIA MAISTUI

Tilasimme matkan ensimmäiset sangriat.  Istuimme ulkona, lämmittelimme auringonpaisteessa ja nautimme lomatunnelmasta.  Jatkoimme virkistyneinä matkaa 1:35 euron kappalehintaan bussilla numero 20 ylös vuorille Monten keskustaan.

MONTEN KIRKKO

Kävimme kirkossa ja joimme kirkkokahvit ja paikalliset pontikat baarissa.

KORIKELKKAILIJOITA

Hämmästelimme korikelkkailijoita.  Olimme yksimielisiä, ettei niin hurja kyyti ole meitä varten.  Moni turisti oli eri mieltä.

MONTEN PALATSIN TROOPPINEN PUUTARHA OLI LAAJA JA REHEVÄ

Meidän retkikohteemme oli Monten palatsin trooppinen puutarha.  Sisäänpääsymaksu oli 10 euroa.  Rahalle sai vastinetta, sillä puisto oli laaja ja hyvin hoidettu.  Se oli rakennettu rinteeseen – kuinkas muuten.

LEENA TURVALLISESSA SEURASSA

JAPANILAINEN PUUTARHA

PUISTOSTA LÖYTYI MYÖS SULOTTARIA

KARTANLUKUA MONTEN PALATSIN PIHALLA

Polkuja risteili tiuhaan.  Kartan avulla näimme kiinnostavimmat kohteet kuten japanilaisen puutarhan, palatsin ulkoa päin ja orkideatarhan.

KORIKELKAT KIITIVÄT MÄKEÄ ALAS PUISTON MUURIN TAKANA

NÄKYMÄ ALAS FUNCHALIIN

Iltapäivä oli jo pitkällä, kun palasimme pysäkille ja keltaisella bussilla alas Funchaliin.  Nälkäkin oli.  Bussiaseman takana olevat ruokakadut houkuttelivat toinen toistaan edullisimmilla tarjouksilla.

PÖYDÄT OLI KATETTU ULOS

Valitsimme 9:50 hintaisen kiinteän menun.  Minä protestoin, että syömme joka päivä samoja ruokia.  Mutta ei se mitään, kaikki oli maittavaa ja hyvin paikallista.  Kuten caldo verde -keitto ja tuore tonnikalapihvi.

Kello oli kahdeksan illalla, kun raahauduimme ylämäkeä hotellille.  Eilen meillä oli vilkas canasta-peli.  Arja ja Esko saivat kipinän, josta olin oikein iloinen.  Niinpä jatkoimme korttipeliä ja ilta vierähti huomaamatta myöhäiseksi.  Huomenna on jo viimeinen matkapäivämme.  Paluumatka kotisuomeen alkaa heti maanantaiaamuna.

There are 2 comments

1. terttuimmo

Ehtoota Jäkestä! Montella olen käynyt ja puutarhaa ihastellut itsekin, upea on paikka. Ja aurinkoisia kuvia väreineen taas löytyi. Joko yhtään jagarandaa on siellä sinisessä pilvessä? Kukkien saari ei petä helmikuussakaan, mutta taitaa paras loisto vielä vähän odottaa. Minäkin olen nähnyt vain syysmaisemia siellä. Täällä päästiin oikein urakalla lumitöihin, varmaan kymmenen senttiä tuli tuoretta valkoista peitettä tänne Järvenpäähänkin. Eli voimaharjoittelukausi on meneillään . . . Tervetuloa ihailemaan kotomaan puhtoista valkeaa!

Tykkää

2. marjaleenaetula

Tervehdys, huomenna tullaan. Onneksi auto on lentokentällä katoksen alla. Tänäänkin satoi, mutta saimme myös auringonpilkahduksia. Illalla polskuttelimme hotellin SPA:ssa. Jakarandat eivät vielä kuki, olisi ollut ihana nähdä ne väripilkkuina. Ehkä seuraavalla kerralla…