kymmenen hääparia kamalan rannalla

HÄÄHUMUA KAMALA BEACHILLA

MORSIAMET OLIVAT KUVANKAUNIITA

su 20.11.2016

Meillä oli sunnuntaina ”ei mitään ohjelmaa” -päivä.   Kamalan eteläpäässä hotellimme lähellä on pieni temppeli.

LÄHITEMPPELIMME KAMALASSA

KULTAINEN BUDDHA

Kävimme nyt ensimmäistä kertaa sitten lyhtyjuhlien tutustumiskierroksella.  Suunnistimme sen jälkeen porukalla katsomaan, miten Arjan räätäli Armanilta tilaama kesähame edistyy.  Hyvin edistyi, sovituksessa mallin ja hameen mitat olivat kohdallaan.  Asiakas oli kovasti tyytyväinen.

Sen jälkeen vietimme huolettoman rantapäivän, vaikka taivaalle kerääntyikin tummia pilviä.  Onneksi sade tuli vasta illalla.  Kävimme Jussin kanssa öljyhieronnassa.  Tuoksumme nyt molemmat kukkasilta.

Lounasaikaan piti tehdä päivän tärkein päätös.  Missä rantaravintolassa syömme?  Valinnanvaraa oli lähes koko rannan pituudelta.  Päädyimme maistelemaan curryja.  Arja ja Esko ovat tykästyneet massamancurryyn, joka on maukas mutta ei liian vahva.  Minä ja Jussi testasimme redcurryn.  Se oli vahvaa ja hyvää.

MATKAN ENSIMMÄISET COCKTAILIT

ARJALLA ON UPOUUSI RANTAHATTU

Naapuriravintolassa oli koko päivän happy hour.  Suosikkicocktailimme on pina colada.  Ja toden totta, sehän maistui taivaalliselta vahvan lounaan jälkeen.

Ruokalepo rannalla jäi lyhyeksi, sillä alkava sade sai meihin liikettä.  Aurinko oli jo laskemassa.  Minä laskin että näin yhdellä silmäyksellä seitsemän hääparia rantaviivalla.

AURINKO PILKISTI PILVIEN LOMASTA

Kun kävelimme hotellille päin, aurinko ehti jo laskea.

HÄÄKUVAUKSIA EI EDES ILLAN PIMEYS HAITANNUT

Mutta kuvaukset jatkuivat edelleen, nyt lamppujen loisteessa.  Kolme hääpari poseerasi lähes pimeässä illassa.  En tiedä oliko sunnuntaipäivä erityisen otollinen kuvauksiin.  Tämä oli kuitenkin huippupäivä tässä lajissa.

ti 22.11.2016

Maanantain meriretken jälkeen vietimme taas kerran leppoisan päivän omalla Kamala Beachillamme.

RANNALLA KÄVI KALAKAUPPA

MAININGIT KOHISIVAT RANTAAN

Mainingit olivat tavallista komeammat. Arja ja Eskokin pääsivät rennon rantaelämän makuun. Keinuttelimme pitkän päivän aalloilla.

PÄIVÄLLÄ PIRSKOTTELI VETTÄ

RANTALUKEMISTA

Vetäydyimme raukeina auringonlaskun jälkeen hotellille suihkuun.  Tänään näin vain yhden hääparin rannalla.  Sunnuntain kuvaushuuma on muisto vain.

ARJA TEETTI RÄÄTÄLILLÄ KESÄHAMEEN

Iltaohjelmassa oli räätäli. Arjan hame oli vihdoinkin valmis. Hyvä niin, sillä meillä on enää huominen päivä aikaa täällä Kamalassa.

HOBITTEINA SATEESSA

Sade yllätti. Arjalla ja Eskolla oli sadetakit mukana.  Meillä ei vaikka olemme varta vasten ostaneet kevyet ponchot. Ei auttanut kuin ostaa uudet. No, menoerä ei ollut suuri, yksi sadeasu maksoi 25 bahtia eli noin 70 senttiä.

Söimme maittavan illallisen ostoskadun pikkuravintolassa. Olemme itse kukin löytäneet lempiruokamme.

RAPUJA VALKOSIPULIN KERA

Jussi tilasi pad thain, Arja kanaa cashewpähkinöiden kera, Esko ja minä rapuja.

PAPAIJASALAATTI JA MORNING GLORY

MORNING GLORY JA PAPAIJASALAATTI

Papaijasalaatti ja valkosipulinen morning clory maistuivat lisukkeina.  Jälkiruuaksi tilasimme kaksi annosta kookosjäätelöä ja neljä lusikkaa. Kaiken tämän jälkeen olimme täysin valmiita yöunille.

ke 23.11.2016 viimeinen rantapäivä

Ja sekin sattui olemaan sateinen.  Juuri kun saimme levitettyä sarongit rannalle, sade alkoi.

VIIMEINEN RANTAPÄIVÄ ALKAMASSA

SADE ALKOI HETI TÄMÄN KUVAN OTTAMISEN JÄLKEEN

Vieläpä oikein sitkeä sade.  Vetäydyimme lähiravintolaan mangoshakejen äärelle.  Siinä taisi vierähtää tunti.  Kun sade hiljeni, marssimme märkinä takaisin hotellille.

HEDELMÄT MAISTUIVAT PÄIVÄKAHVIN KANSSA

Arja keitti kuumat päiväkahvit.  Sen jälkeen totesimme, että rantaelämä on tältä erää ohi.  Nyt edessä on vain pakkaus ja päätösillallinen.  Käytimme eilen hikiset vaatteet pesulassa.  Kilo pyykkiä maksoi 60 bahtia eli vajaat kaksi euroa.

PÄIVÄN AINOA NÄKEMÄMME HÄÄKUVAUS

RANTARAVINTOLA LILLO ISLAND TARJOSI MEILLE ERINOMAISEN HÖYRYTETYN RED SNAPPERIN

RANTARAVINTOLA LILLO ISLAND TARJOSI MEILLE ERINOMAISEN HÖYRYTETYN RED SNAPPERIN VALKOVIININ KERA – KIITOS ESKO VIINISTÄ!

MAISETELIMME MYÖS GRILLATTUA MUSTEKALAA

Olemme tilanneet aamukuudeksi taksin lentokentälle.  Kone starttaa yhdeksältä ja olemme jo ennen puolta päivää huomenna Bangkokissa.  Seuraava raportti tulee sieltä.  Näkemiin Phuket.  Loma on ollut kaikin puolin mukava.  Sadekin kuuluu asiaan.